PIAGET
http://www.biografiasyvidas.com/biografia/p/piaget.htm |
Segons Piaget el coneixement és un procés d'interacció entre el subecte és a dir, l'infant i el medi entès físic únicament. Al néixer l'ésser humà és un individu biològic i en el seu desenvolupament hi ha un procés de socialització.
La potencialitat cognitiva dels infants depèn de l'etapa del desenvolupament en què es troba. Pensa què, en nàixer l'ésser humà es troba en un estat de desorganització que haurà d'anar organitzant al llarg de les etapes del desenvolupament de la seva vida.
ESTADIS DEL DESENVOLUPAMENT INTEL·LECTUAL SEGONS PIAGET
http://www.abcdelbebe.com/bebe/6-12-meses/desarrollo/descubra-si-su-hijo-es-realmente-inteligente |
Estadi preoperatori (2-7 anys): La intel·ligència ja és simbòlica, però les seves operacions encara manquen d'estructura lògica.
Estadi de les operacions concretes (7-12 anys): El pensament infantil és ja un pensament lògic, a conducció de què s'apliqui a situacions d'experimentació i manipulació concretes.
Estadi de les operacions formals (a partir de l'adolescència): Apareix la lògica formal i la capacitat de transcendir la realitat emprant i verificant hipòtesi de manera exhaustiva.
TEORIA DE PIAGET: INTEL·LIGÈNCIA SENSORIOMOTORA (SUBESTADIS)
Subestadi 1 (0 - 1 mesos): Adaptacions innates i exercici dels reflexos.
Subestadi 2 (1-4 mesos): Primeres adaptacions adquirides, esquemes simples i reaccions circulars primàries, les reaccions circulars són les repeticions de cada acció que hi fan que cada cop són més complicades.
Subestadi 3 (4-8 mesos):
Coordinació d'esquemes simples, reaccions circulars secundàries i
procediments adreçats a perllongar espectacles interessants.
Subestadi 4 (8-12 mesos): Coordinació esquemes secundaris i la seva aplicació a situacions noves ( intencionalitat i mitjans - finalitats ).
Subestadi 5 (12-18 mesos): Reaccions circulars terciàries i descobriments de nous mitjans per experimentació activa.
Subestadi 6 (18-24 mesos): Interiorització de les accions, primers símbols i intervenció de nous mitjans per mig de combinacions mentals.
A continuació us deixem a la vostra disposició, un vídeo sobre els subestadis anomenats anteriorment, per tal que no quedin dubtes.
Hola, la meva pregunta és si als dos anys els infants els pots ja a incentivar per a jugar al joc simbòlic? És a dir a jugar a la cuineta, al taller de mecànic, a la perruqueria, entre d'altres.
ResponderEliminarHola Laia. En relació a la teva pregunta dir-te que a partir dels dos anys els nens i nenes ja poden jugar al joc simbòlic, és a dir, a cuinetes, a fer com si fossin perruquers, al taller de mecànic imitant com si fossin mecànics... El joc simbòlic abarca dels 2 fins als 6 anys i apareix quan l’infant ja ha adquirit la capacitat de representació, mitjançant la qual representa accions i regles bàsiques imaginàries. Per tant, als dos anys els nens i nenes ja poden gaudir de jugar al joc simbòlic. Però cal a dir que no tenim que incentivar al nen/a a que jugui sinó que hem de deixar que jugui lliurement sense pressionar-lo.
ResponderEliminar