Aquest article tracta de la concepció constructivista i alguns elements que estan relacionats entre si, com és el rol del mestre i el de l'alumne.
Què és la concepció constructivista?
La concepció constructivista està
basada en l'alumne, on aquest és el principal constructor dels seus propis
aprenentatges, partint dels seus coneixements previs, les seves experiències i
motivacions.
Per a què
l'aprenentatge sigui continu i efectiu, cal que l'alumne tingui sempre una bona
actitud, és a dir, que tingui ganes d'aprendre (motivació), rectifiqui dels
errors, sigui actiu amb les activitats, a l'hora de manipular, explorar,
inventar, descobrir...
Per tant, el professorat està situat en segon lloc, però,
sempre oferirà la seva ajuda quan sigui necessari.
http://www.ilustracioneditorial.es/libros-de-texto-elearning-manuales-formacion.html |
El docent donarà suport a l'alumne
per tal que es doni un aprenentatge significatiu, és a dir, utilitzarà els nous
continguts que ha anat adquirint l'alumne i l'ensenyarà a associar-los amb
altres que ja disposava anteriorment. Sempre, partint d'una explicació clara i
lògica.
Exemple:
A l'aula estem treballant el
vocabulari, per exemple la lletra "A".
El docent li ensenya la lletra "A",
i després li dirà: el teu nom comença amb aquesta lletra, quina és?: Albert (la A).
Em sabries dir quins noms dels companys i companyes de la classe porten aquesta
lletra?
A continuació us deixo a la vostra disposició una sèrie de consells que
us poden ser útils per aplicar-los des de la llar.
Permetre a l'infant donar la seva opinió.
Permetre que el nen prengui decisions.
Valorar els talents del nen/a.
Mostrar-li confiança i seguretat.
Establir regles i normes.
Fer-li preguntes al nen/a sobre que ha fet a l'escola. Quins continguts està treballant.
Preguntar-li: Què ha après aquell dia a l'escola. Fer-lo reflexionar sobre la informació que sap. Per exemple estan treballant els animals, fer una visita al zoo, per a què pugui relacionar l'experiència del zoo amb els animals que estan treballant a l'aula.
Realitzar
activitats on l'infant sigui el constructor dels seus aprenentatges, per
exemple, el joc d'encaixos.
http://www.guiainfantil.com/1207/entrevista---inma-marin.html |
No hay comentarios:
Publicar un comentario