martes, 15 de abril de 2014

La Concepció Constructivista


Aquest article tracta de la concepció constructivista i alguns elements que estan relacionats entre si, com és el rol del mestre i el de l'alumne.

Què és la concepció constructivista?

La concepció constructivista està basada en l'alumne, on aquest és el principal constructor dels seus propis aprenentatges, partint dels seus coneixements previs, les seves experiències i motivacions.

Per a què l'aprenentatge sigui continu i efectiu, cal que l'alumne tingui sempre una bona actitud, és a dir, que tingui ganes d'aprendre (motivació), rectifiqui dels errors, sigui actiu amb les activitats, a l'hora de manipular, explorar, inventar, descobrir...

Per tant, el professorat està situat en segon lloc, però, sempre oferirà la seva ajuda quan sigui necessari.

http://www.ilustracioneditorial.es/libros-de-texto-elearning-manuales-formacion.html

El docent donarà suport a l'alumne per tal que es doni un aprenentatge significatiu, és a dir, utilitzarà els nous continguts que ha anat adquirint l'alumne i l'ensenyarà a associar-los amb altres que ja disposava anteriorment. Sempre, partint d'una explicació clara i lògica.


Exemple:

A l'aula estem treballant el vocabulari, per exemple la lletra "A". El docent li ensenya la lletra "A", i després li dirà: el teu nom comença amb aquesta lletra, quina és?: Albert (la A). Em sabries dir quins noms dels companys i companyes de la classe porten aquesta lletra?


http://www.xtec.cat/dnee/tcp/exerlletres.htm

A continuació us deixo a la vostra disposició una sèrie de consells que us poden ser útils per aplicar-los des de la llar.

Permetre a l'infant donar la seva opinió.

Permetre que el nen prengui decisions.

Valorar els talents del nen/a.

Mostrar-li confiança i seguretat.

Establir regles i normes.                               

Fer-li preguntes al nen/a sobre que ha fet a l'escola. Quins continguts està treballant.

Preguntar-li: Què ha après aquell dia a l'escola. Fer-lo reflexionar sobre la informació que sap. Per exemple estan treballant els animals, fer una visita al zoo, per a què pugui relacionar l'experiència del zoo amb els animals que estan treballant a l'aula.



Realitzar activitats on l'infant sigui el constructor dels seus aprenentatges, per exemple, el joc d'encaixos.


http://www.guiainfantil.com/1207/entrevista---inma-marin.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario