En el procés d'ensenyament/aprenentatge,
intervenen dos elements fonamentals: l'alumne/a i el mestre/a.
L'alumne ha de tenir un rol actiu, ha de participar activament i tenir motivacions, per desenvolupar estratègies d'exploració i descobriment.
http://copia-oculta-org-cat.blogspot.com.es/2013/11/escrito-por-lic-ramon-d.html |
El paper de l’alumne és diferent del professor, ja que l’alumne ha de ser flexible, creatiu, responsable, saber resoldre conflictes i per últim i molt important, tenir ganes d'aprendre. També cada vegada més, els alumnes adquireixen el paper de ser protagonistes, participatius i col·laboratius. Un altre aspecte en relació al procés d'aprenentatge és el de respectar a les persones.
http://www.e-neurocapitalhumano.org/shop/noticias.asp?topid=46 |
El professorat són persones que disposen de competències culturals, pedagògiques, psicològiques, metodològiques i didàctiques. A la vegada també han de ser capaços de prendre decisions constants en un sistema dinàmic i canviant, d’ajustar la seva actuació a l’entorn i d’adaptar-se a les situacions que sorgeixen a l’aula per extreure’n tot allò que tenen de positiu les situacions espontànies.
La seva funció serà la de crear situacions i activitats especialment pensades, per tal de promoure l'adquisició dels sabers per part de l'alumnat.
En relació al procés d’ensenyament/aprenentatge, el paper que porten a terme els professors i les professores és el de respectar els alumnes, propiciar un ambient educatiu que afavoreixi l’entusiasme per la recerca, la creativitat i la sorpresa.
És molt important que entre professor i alumne es produeixi un "feedback", ja que ens ajudarà a establir relacions significatives dels continguts o de la informació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario