martes, 15 de abril de 2014

El paper del mestre i de l'alumne

En el procés d'ensenyament/aprenentatge, intervenen dos elements fonamentals: l'alumne/a i el mestre/a.

És molt rellevant el rol que adopti l'alumnat i el professorat, per tal que hi hagi un aprenentatge efectiu. Per tant, s'ha de tenir una actitud i una disposició adequada:

L'alumne ha de tenir un rol actiu, ha de participar activament i tenir motivacions, per desenvolupar estratègies d'exploració i descobriment.


http://copia-oculta-org-cat.blogspot.com.es/2013/11/escrito-por-lic-ramon-d.html

El paper de l’alumne és diferent del professor, ja que l’alumne ha de ser flexible, creatiu, responsable, saber resoldre conflictes i per últim i molt important, tenir ganes d'aprendre. També cada vegada més, els alumnes adquireixen el paper de ser protagonistes, participatius i col·laboratius. Un altre aspecte en relació al procés d'aprenentatge és el de respectar a les persones. 

http://www.e-neurocapitalhumano.org/shop/noticias.asp?topid=46

El professorat són persones que disposen de competències culturals, pedagògiques, psicològiques, metodològiques i didàctiques. A la vegada també han de ser capaços de prendre decisions constants en un sistema dinàmic i canviant, d’ajustar la seva actuació a l’entorn i d’adaptar-se a les situacions que sorgeixen a l’aula per extreure’n tot allò que tenen de positiu les situacions espontànies.

La seva funció serà la de crear situacions i activitats especialment pensades, per tal de promoure l'adquisició dels sabers per part de l'alumnat.

En relació al procés d’ensenyament/aprenentatge, el paper que  porten a terme els professors i les professores és el de respectar els alumnes, propiciar un ambient educatiu que afavoreixi l’entusiasme per la recerca, la creativitat i la sorpresa.

És molt important que entre professor i alumne es produeixi un "feedback", ja que ens ajudarà a establir relacions significatives dels continguts o de la informació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario